۱- جسارت شرط اول خلاقيت است.
۲- هدف از طراحي به حداقل رساندن خطاست.
۳- انسان به واسطه انسان بودنش نياز به خلق دارد.
۴- خشنودي مخاطب (مصرف كننده، سفارش دهنده، كاربر) هدف نهايي طراحي نيست اما بدون تامين رضايت او طراحي ارزشي ندارد.
۵- انسان ها از حرف نو لذت مي برند.
۶- طراحي بايد به سرعت و در عين حال در آرامش كامل انجام گيرد.
۷- هر چيزي كه ترسيم مي شود لزومن طراحي نيست.
۸- در عين حال كه لازم است طراحي آزادانه اتفاق افتد، بايد دغدغه اجرا داشته باشد.
۹- طراحي معادل طول فرآيندي است كه در جهت خلق (از آشنايي با كارفرما تا اتمام اجرا) صورت مي گيرد.
۱۰- نوآوري در شيوه ي اجراي طرح بايد قسمت بزرگي از وقت طراح را به خود اختصاص دهد.
۱۱- طراح بايد پاكسرشت، عاشق طراحي، چابك، اهل مطالعه، دوستدار طبيعت، مرفه، شاعر، جهانگرد، متساهل، باهوش، چند بعدي، و متفكر باشد.
۱۲- طراحي فرصتي براي شخم زدن مغز است.
۱۳- طرح بايد بر اساس امكانات موجود باشد.
۱۴- طرح اگر توجيه اقتصادي (كوتاه مدت و بلند مدت باهم ) نداشته باشد روي كاغذ باقي مي ماند.
۱۵- پرونده طراحي هميشه باز است اما در يك زمان بايد طرح را تکميل و تحويل داد.
۱۶- هر چه مقياس كار طراحي بزرگ تر يا عمق و اهميت آن بيشتر شود، حساسيت بخش مطالعات آن بيشتر مي شود.
۱۷- طراح بايد امكان دسترسي به تنهايي و سكوت را تا هر ميزان كه بخواهد داشته باشد.
۱۸- طراح بايد طرح را مدام به معرض نمايش و داوري ديگران بگذارد اما فقط به ايده خود عمل كند.
۱۹- مشورت و نظارت دو گروه بر طرح الزامي است: نمايندگان كاربر، و متخصصين مرتبط با موضوع.
۲۰- طراح بايد در تمام مراحل فرآيند (از زمان گرفتن كار تا دريافت دستمزد) از خود خلاقيت نشان دهد.
منبع : پایگاه هنر معماری /نقش بنا
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر